Napjainkban szinte már elképzelhetetlen egy vállalkozás hosszú távú üzemeltetése saját weboldal nélkül. Természetesen akadnak kivételes ágazatok, ahol erre nincs szükség, de ezek jellemzően olyan szakemberek esetében fordulnak elő, akik csak a közvetlen környezetükben nyújtanak valamilyen szolgáltatást. Mindenki másnak azonban elengedhetetlen egy honlap.
Utóbbi felépítésének egyik első lépcsőfokát a domain regisztráció jelenti. Természetesen határozhatunk úgy is, hogy a fejlesztésekkel kezdünk, ám ez a metódus rejt magában némi kockázatot. Tudniillik oldalunk grafikáinak egy részét feltétlen a választott tartománynévhez kell igazítani és ez a szövegezés általában a logóban is megjelenik. Ezért aztán tanácsos inkább a domain regisztráció folyamatával kezdeni, így bebiztosítva, hogy a kigondolt cím garantáltan a miénk lesz majd. Szerencsére ma már az egész procedúra könnyedén és gyorsan elvégezhető, hiszen jóval kevesebb bürokráciával kell számolnunk, mint néhány évvel ezelőtt.
Ugyanakkor a biztos siker érdekében néhány szempontot nagyon alaposan meg kell vizsgálnunk, mielőtt határoznánk. Az egyik ilyen a kiterjesztés, azaz a tartomány megválasztása. Olyan domain regisztráció esetében, ahol a készülő oldal szinte kizárólag hazai látogatókat szólít meg, bátran maradhatunk a magyar végződésnél. Ennek legfőbb oka, hogy ma még mindig ez élvezi a legnagyobb bizalmat az internetezők részéről, ez pedig egy vállalkozás esetében is nagyon lényeges tényező. A domain regisztráció során szintén kulcsfontosságú maga az elnevezés. Alapvetően adja magát, hogy itt a cégnevet használjuk és az esetek többségében valóban ez az optimális döntés. Ezzel együtt ne felejtsük el, miszerint a domain regisztráció célja egy olyan cím létrehozása, ami hangzatos és könnyen megjegyezhető.